Všeobecné obchodní podmínky - Rentík.cz
1. Úvodní ustanovení
Tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále jen "VOP") upravují smluvní vztahy mezi provozovatelem služby Rentík.cz (dále jen "Poskytovatel") a zákazníkem (dále jen "Zákazník") v oblasti krátkodobého pronájmu technického vybavení. Služba Rentík.cz je provozována fyzickou osobou Klárou Mikyskovou, IČO: 05225558, se sídlem v Praze 5. Znění těchto VOP je závazné a Zákazník s nimi vyjadřuje souhlas při každé objednávce vybavení.
2. Vymezení pojmů
Zákazník – fyzická osoba starší 18 let,
která uzavírá smlouvu s Poskytovatelem.
Vybavení – technické a domácí zařízení nabízené k pronájmu (např. projektory,
kamery, reproduktory, Instax tiskárny, vrtačky, tepovače).
Smlouva – smluvní vztah vznikající převzetím vybavení Zákazníkem.
Web – oficiální webová stránka www.reeentik.cz.
3. Uzavření smlouvy
Zákazník učiní objednávku přes formulář na webu a odsouhlasí tyto VOP. Smlouva je uzavřena okamžikem převzetí vybavení Zákazníkem – buď osobně s podpisem předávacího protokolu, nebo převzetím zásilky od dopravce. Při osobním převzetí je Zákazník povinen předložit platný občanský průkaz. Číslo OP je zaznamenáno do protokolu. V případě nesouhlasu se zapsáním čísla OP do protokolu lze na místě místo toho složit kauci ve výši kupní ceny daného vybavení. Poskytovatel si vyhrazuje právo odmítnout objednávku bez udání důvodu.
4. Fakturace
Poskytovatel vystavuje Zákazníkovi fakturu (daňový doklad) v elektronické podobě. Faktura je zasílána e-mailem na adresu uvedenou v objednávce nebo je předána při osobním převzetí. Zákazník výslovně souhlasí s doručováním faktur výhradně elektronicky. V případě poškození vybavení, storna nebo jiného peněžitého závazku může Poskytovatel vystavit samostatnou fakturu.
5. Platební podmínky
Ceny jsou uvedeny včetně DPH. Platba probíhá převodem, hotově nebo dle dohody. Zákazník je povinen uhradit cenu nejpozději při převzetí vybavení. Při opožděném vrácení, poškození či ztrátě si Poskytovatel vyhrazuje právo účtovat smluvní pokutu dle těchto VOP.
Smluvní pokuty a náhrady škody jsou splatné do 7 dnů od vystavení výzvy k úhradě. Smluvní pokuty nejsou náhradou škody – tu je možné vymáhat samostatně v plné výši.
6. Kauce
U vybraného vybavení může být požadována vratná kauce. Výše kauce je uvedena v potvrzení objednávky. Kauce je vrácena Zákazníkovi do 5 pracovních dnů od řádného vrácení vybavení v nepoškozeném stavu.
7. Doba zápůjčky
Doba zápůjčky je sjednána při uzavření smlouvy a uvedena v předávacím protokolu nebo objednávce. Při nedodržení sjednaného termínu vrácení vybavení je Zákazník povinen uhradit smluvní pokutu ve výši 50 % denní sazby za každý započatý den prodlení.
8. Předání a vrácení vybavení
Vybavení je předáno osobně. Zákazník je povinen zkontrolovat stav vybavení při převzetí. Při vrácení vybavení bude provedena vizuální kontrola. V případě poškození, ztráty nebo nekompletního vrácení bude vystavena faktura na náhradu škody.
Vybavení se považuje za vrácené až v okamžiku jeho fyzického převzetí Poskytovatelem.
9. Odpovědnost Zákazníka
Zákazník odpovídá za vybavení od okamžiku převzetí do řádného vrácení Poskytovateli. V případě poškození, ztráty, zcizení či zneužití vybavení nese plnou odpovědnost. Zákazník nesmí vybavení půjčovat třetím osobám bez písemného souhlasu Poskytovatele.
Zákazník se zavazuje před převzetím vybavení plně seznámit s návodem k obsluze, který Zákazník obdrží v elektronické formě spolu se zaslaným návrhem zápůjčky. Manuál může být i v tištěné podobě součástí zapůjčeného vybavení. Zákazník převzetím vybavení prohlašuje, že se s daným manuálem plně seznámil a že s vybavením bude zacházet v souladu s informacemi v něm obsaženými. V případě, že Zákazník bude s vybavením nakládat v rozporu s manuálem, je plně odpovědný za vzniklé škody na daném vybavení, majetku či fyzickou újmu, kterou takové počínání může způsobit. Provozovatel za toto nenese odpovědnost a dále může být postupováno v souladu s těmito VOP.
Zákazník je povinen uhradit veškeré náklady spojené s opravou poškozeného vybavení do 7 dnů od vystavení výzvy nebo faktury. V případě ztráty nebo nevrácení zařízení je zákazník povinen nahradit plnou pořizovací hodnotu vybavení. Nevrácení vybavení po výzvě Poskytovatele může být považováno za neoprávněné držení věci a vést k právním krokům.
10. Reklamace a vady
Zákazník je povinen ohlásit zjištěnou závadu nebo nefunkčnost vybavení neprodleně po jejím zjištění. V případě oprávněné reklamace má Zákazník nárok na výměnu vybavení nebo poměrné snížení ceny. Za vady způsobené nesprávným použitím nenese Poskytovatel odpovědnost.
11. Odstoupení od smlouvy
Zákazník má právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů, pokud vybavení ještě nepřevzal. Po převzetí lze odstoupit pouze za podmínek uvedených v těchto VOP. Poskytovatel má právo od smlouvy odstoupit v případě porušení podmínek Zákazníkem.
12. Storno podmínky
Zákazník může zápůjčku zrušit bez storno poplatku nejpozději 48 hodin před sjednaným převzetím. Při zrušení v kratší lhůtě je Poskytovatel oprávněn účtovat storno poplatek až do výše sjednané ceny zápůjčky.
13. Zpracování osobních údajů
Zákazník souhlasí se zpracováním osobních údajů pro účely poskytování služby, účetnictví a evidence objednávek. Údaje jsou zpracovávány v souladu s GDPR. Více informací je uvedeno v zásadách ochrany osobních údajů dostupných na webu.
14. Elektronická komunikace
Veškerá komunikace probíhá primárně elektronicky. Zákazník souhlasí s doručováním dokumentů a informací na e-mail uvedený v objednávce. Za doručené se považují zprávy odeslané na poslední známou adresu.
15. Řešení sporů
V případě sporu se smluvní strany zavazují nejprve pokusit o smírné řešení. Pokud se spor nepodaří vyřešit, bude předán k rozhodnutí příslušnému soudu v České republice. Zákazník, který je spotřebitelem, má možnost využít mimosoudního řešení sporu prostřednictvím ČOI (www.coi.cz).
16. Závěrečná ustanovení
Zákazník potvrzuje, že se před uzavřením smlouvy seznámil s těmito VOP a souhlasí s nimi. Poskytovatel si vyhrazuje právo VOP kdykoliv měnit. Aktuální verze je vždy dostupná na webu služby.